Minutul de poezie (I)

CINE SUNT EU?

 

De multe ori mă-ntreb: ce-s eu?

Sunt cer? Sunt apă? Dumnezeu?

Sunt fir de praf? Nimic nu sunt?

Dar, ce însemn pe-acest pământ?

Nu-nsemn nimic, şi nici atât:

Sunt o încercare, un avânt

Al tinei, de-a se-nălţa

Prin grai, mai sus, spre cer, spre aştri,

Să fiu tovarăş pentru-o clipă

Îndepărtaţilor sihaştri.

Dar zborul?

Clipă de trăire intensă-a vieţii,

Un popas

Pe drumul mare-al nemuririi

Pe care-atâţia au rămas.

Dar merit oare să-mi măsor

Lungimea vieţii prin eseu?

Putea-voi să fiu zburător?

De când? Şi cum? Cine sunt eu?

 ***

de George IOANA

(din volumul „Zborul – vis şi destin”, ed. Hermes, 1999)

 

Acest articol a fost publicat în Minutul de poezie (I) și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Spune-mi ce părere ai!

