1000 de cuvinte (XLI)

SALUTUL INSTRUCTORULUI

În rulaj spre pistă, pentru o altă urcare cu foc în coadă spre înaltul ce parcă nu fu niciodată mai aproape…

 

Acest articol a fost publicat în 1000 de cuvinte și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

15 răspunsuri la 1000 de cuvinte (XLI)

  1. Ieri,uitandu-ma la tv.,am vazut o mare Doamna a Aviatiei Romanesti – Eroina cu pensia taiata – MARIANA DRAGESCU care a implinit 100 de ani !!! Aceasta Doamna Aviator a facut parte din Escadrila Alba si, m-am gandit ca poate chiar domnia sa l-a adus in tara si pe tata ( care la 22 de ani a fost ranit pe campul de lupta)…Am privit-o cu mari emotii pe aceasta Doamna Aviator – atat de delicata si,m-am intristat profund cand am aflat ca si domnia sa a beneficiat…de taierea pensiei ! Mare rusine !!!! Oare cand vom invata sa ne pretuim EROII ! ???????????????

  2. Radu zice:

    Buna! Am o scurta curiozitate: ce e clapa de pe cupola instructorului? Multumesc.

  3. Poetu' zice:

    Poate atunci când vom învăţa să fim corecţi cu noi înşine şi să realizăm faptul că, de multe ori, ajungem într-o funcţie înaltă nu datorită unor merite sau înfăptuiri excepţionale, ci datorită unor conjuncturi favorabile nouă. Dacă am realiza asta, nu ne-am mai construi piedestale de „măriri ale universului”, nu am mai dărâma ce au creat predecesorii şi nu am mai ascunde sub preşul istoriei sacrificiul şi eforturile enorme ale celor ce au construit cu adevărat prestigiul asociat poziţiei noastre… Exemplele din lumea noastră kaki sunt foarte multe, şi mă opresc aici, fără să dau nume, din silă… Sper să ajungă într-o bună zi să se privească în oglindă şi să realizeze şi ei acest lucru… Până atunci, Eroii noştri zac uitaţi prin cimitirele memoriei…

  4. Poetu' zice:

    Radu, cred că te referi la periscop.
    Periscopul este o oglindă care-i permite instructorului să vadă pista la decolare şi la aterizare. De fapt, este un sistem de oglinzi, cu una exterioară cabinei (pe cupolă) şi una pe bord, care-i „afişează” la nivelul ochilor imaginea pistei. Este o soluţie tehnică simplă şi eficientă, care reflectă foarte bine spiritul inovativ al constructorului sovietic de avioane. În zilele noastre se folosesc camere TV şi display-uri, că tehnologia a avansat, nu…?!

  5. Multumesc de raspuns Prietene Poet. Ieri m-a intristat o alta poveste…cea a Eroului Aviator – TUDOR GRECEANU… INCREDIBIL !!!! Poate ca ne meritam soarta !

  6. Poetu' zice:

    Nu, eu nu cred că noi TOŢI ne merităm soarta – alţi confraţi de-ai noştri muncesc din greu pentru a îngropa acest popor… Cu toate că nu înţeleg de unde încăpăţânarea asta de-a distruge tot şi de-a vinde parcelă cu parcelă ţara unde s-au născut, trist este că au mari şanse de-a reuşi…

  7. Am vrut sa fiu doar putin rau…Cum as putea sa cred asa…cand atatia s-au jertfit pentru a ne lasa o Tara,pentru a avea un viitor ?? Sunt doar trist si,uneori prea dezamagit…insa tot mai sper ca nu-i vom dezamagi pe cei care s-au iertfit pentru noi.Totul depinde de noi…

  8. Poetu' zice:

    Da, şi ăsta-i lucrul cel mai înfricoşător…

  9. kira_zxx zice:

    Nu putem face nimic!Nu se poate!Inseamna ca am ajuns jos,jos de tot,ca si natie.Dumnezeu ne va judeca pe toti.

  10. Poetu' zice:

    Hmmm… până la Dumnezeu te mănâncă sfinţii…

  11. Radu zice:

    Da, la periscop ma refeream. Intuisem ca e vorba de o oglinda, ceva, dar voiam sa fiu sigur. Multumesc pentru raspuns.

  12. CHIAR NU CRED CA NU PUTEM FACE NIMIC ! In primul rand sa ne dovedim inteligenta ,buna credinta si educatia (pentru a nu mai fi confundati cu o anumita etnie – renumita pentru particularitatile ei ! ). Sa ne respectam Istoria si EROII si sa ne dovedim responsabilitatea pentru generatiile care vor urma – atunci,nimeni nu-si va mai permite sa ne desconsidere sau sa ne dicteze ceva ce contravine intereselor noastre !

  13. rfirfa zice:

    Noi am trait si salutul pilotului din cabina de simpla. Stateam cu gurile cascate la marginea pistei, langa baliza, la 40 de metri in fata noastra PFM-ul aliniat, vedeam ZS-ul in miscari scurte ducand ochi catre comenzile dinainte de decolare si la urma, cum numai ’21 stie, a fost motorul dus in maximal secunde bune si momentul ala cand zici ca, gata, reduce in relanti. Numai ca clipa aia de ezitare a motorului in maximal e semn bun, de agregate lucrand corect, de rampa de petrol care incepe sa scuipe in camera de fortaj, de bloc de aprindere care isi ia curentul de scanteie, de panou PURT ducand comanda electrica la supapele verinelor de inel, la voleti – e momentul CUPLARII, cand iti vine sa duci palmele intinse peste urechi dar te opresti razand „la naiba, EXACT pentru asta suntem aici, sa AUZIM si sa MIROSIM forta bruta”.
    In cabina PILOTUL, din generatia veche, mai tarziu Nicu mi-a zis „bai, tu stii ca cel din cabina era Biga, din cartile lui Davidovici?…”. Da, nu, habar n-am, dar noua ne-a ramas semnul pe care NI l-a facut acolo – migul o lua din loc, trecuse de mult de topaiala jambei de bot eliberata din frana, se asternea drept in viteza, in timpul asta casca ZS s-a intors catre noi – avionul tot inainte – s-au ridicat amandoua mainile acolo in fata ecranul de locator – avionul tot inainte – si „ZS-ul” a batut scurt din palmele intinse inainte si a ramas cu ele asa, in aer, „vedeti, cat e de simplu, asa se zboara migul”.

Spune-mi ce părere ai!

