1000 de cuvinte (XXXIV)

POUR LES CONNAISSEURS!

Relicve ale unei bogate istorii aeronautice de care, uneori şi din raţiuni misterioase, se pare că ne este ruşine şi vrem cu cerbicie s-o îngropăm, distrugând tot ce ne aminteşte de ea sau – în cel mai bun caz – lăsând-o pradă colbului uitării…

 

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în 1000 de cuvinte și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la 1000 de cuvinte (XXXIV)

  1. tuteasca zice:

    misterioase …

  2. Mai nou, Tonta si cu Dobritoiu vor sa cumpere pe bani grei relicvele altora, sicriele zburatoare F-16.

  3. Marius zice:

    Container cu mitraliera de 12.7 sub o dubla de ’21?

  4. Poetu' zice:

    Afirmativ! 🙂

  5. OM zice:

    Probabil dintre primele variante…o dubla U 66-400 sau 600?…

  6. Poetu' zice:

    Corect! Este dubla 5117, U-600.

  7. OM zice:

    5117…dubla cu deriva mare, cabina a II-a fara periscop si scaune SK…
    Prima data cand vad poza cu containerul de 12.7, se vede treaba ca-i mai mic decat GP-9 pentru ca frana posterioara e scoasa…la GP-9 ramane blocata sub…GP-9 era lung pana la cadrul 28…arata impresionant acrosat sub RFMM si parca simetriza cumva rezervorul 7 scurt…

  8. Poetu' zice:

    Eu am văzut o singură poză cu GP-9 acroşat – arată, întradevăr, impresionant!
    Din păcate, poza este luată de pe internet, astfel că nu pot s-o postez aici…

  9. OM zice:

    Cred ca l-am vazut la Borcea, instalat pe avion. Nu mai tin minte daca era pe 8008 sau pe 8102 – ambele, aparate iesite din comun – 8008 pentru culoarea lui olive si 8102 pentru cele doua acrosaje suplimentare sub planuri. Iti pot trimite doua dintre pozele facute atunci, acolo, cadre alb negru chinuite in obscurul batranului Kiev, dar atat de aproape de sufletul meu: 8008 in redresare dupa un zbor de proba dupa lucrari la hangar – in cabina…Comandantul.; 8102 aliniat in ax, facea atunci controlul cabinei si cerea liber la decolare…Foozie…

  10. Poetu' zice:

    Of, chiar că de suflet…
    8102 are o poveste frumoasă, legată de un om inimos şi îndrăzneţ, dar, deocamdată, zace în linie la Deveselu. Poate, cu puţin noroc, va ajunge şi el în văzul lumii, la Muzeul Aviaţiei sau expus prin vreun oraş – merită cu prisosinţă asta!
    8008 n-a avut atât de mult noroc – a fost tăiat acum câţiva ani pe Craiova…
    Da, mi-ar face mare plăcere dacă mi-aţi trimite cele două poze. Uneori, numai pozele rămân singurul lucru palpabil din multe…

  11. rfirfa zice:

    O adresa de email?

Spune-mi ce părere ai!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s