Când cade piatra destinului – continuare

CÂND CADE PIATRA DESTINULUI…

Aşa scria Foozie în superba „Semne de cer senin”…

Sintagma se potriveşte ca o mănuşă, din nefericire, şi pentru catastrofa de ieri, 5 iulie, când „patru aviatori militari au decedat ca urmare a prăbuşirii unui elicopter IAR-316B Alouette aparţinând Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene de la Boboc”, cum spuneau comunicatele de presă cele atât de lipsite de suflet.

Vestea a căzut ca un trăznet, ca o lovitură de ciocan…

Din momentul în care am aflat şi până mi s-a revelat crudul adevăr, am sperat. Am sperat cum rar mi s-a întâmplat în această viaţă, am sperat din tot sufletul că au supravieţuit, am sperat nebuneşte că sunt în viaţă chiar dacă într-un colţ de minte un diavol insuportabil îmi amintea iar şi iar şansele infime de supravieţuire dintr-un accident de elicopter…

Am sperat că ei trăiesc, dar n-a fost să fie aşa.

Miracolele sunt atât de rare în lumea asta urâţită de oameni răi, iar în aviaţie, ele sunt rarisime…

Şi n-a fost să fie aşa, banul destinului n-a arătat cap, iar viaţa a pierdut ieri patru ostaşi într-o singură bătălie.

Ce rămâne după o astfel de veste…?

Golul din suflet la înţelegerea groaznicei pierderi, apa sărată ce-ţi arde ochii, fierea din gură şi durerea de cap, ciocanele ce-ţi pulsează în tâmple în ritmul inimii tale cea obscen de vie

Întrebările – atât de necesare celor ce-au rămas – şi revolta – pumnii strânşi şi scrâşnetul din măsele la adresa…

Nici tu nu ştii prea bine împotriva a ce te revolţi, către ce sau cine ar trebui să-ţi canalizezi furia ce-ţi înceţoşează mintea în astfel de momente…

Să fie cerul de vină, cel ce n-a vrut să le susţină zborul…?

Să fie tehnica de vină, veche de 25 de ani…?

Să fie de vină prostia asta cruntă în care ne zbatem, când REFUZĂM SĂ VEDEM CĂ AVEM NEVOIE DE AVIAŢIE MILITARĂ ŞI DE AVIATORI MILITARI…?

Să fie destinul tragic al omului…?

Nu ştiu…

………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Aseară, târziu, cineva îmi vorbea în statistici.

Da, are dreptate – la urma urmei, toţi suntem statistici, aşa că am trecut peste repulsie şi am acceptat cele spuse de el.

Începând cu 1 ianuarie 1990, în aproape 23 de ani au fost pierdute 72 aparate de zbor în 65 de evenimente aviatice grave, petrecute la sol şi în aer, printre ele numărându-se patru elicoptere IAR-316B Alouette. Escadrila din Ceruri numără acum 59 de suflete, aviatori militari cu grade de la fruntaş la general de flotilă aeriană, morţi în 31 de catastrofe aviatice…

Ce pierdere enormă…

Nu am să fac greşeala de-a mă lansa acum într-o (altă) critică acerbă la adresa celor ce ne conduc şi a inconştienţei criminale ce-i conduce pe ei, ci am să mă limitez să fac ce n-am putut face aseară:

 

Zborul să vă fie lin, vouă,

Căpitan-comandor Mitică DOCUZ

Maistru militar clasa I Viorel COJOCARU

Maistru militar clasa II Cătălin TOPOLICEANU

Student Ştefan COROPEŢCHI

vouă, camarazilor noştri,

morţi de moarte năpraznică…

 

Cu durere în suflet,

Poetu’

6 iulie 2012

 

Acest articol a fost publicat în Evocări și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Când cade piatra destinului – continuare

  1. tuteasca zice:

    Un 5 iulie care ramane ca data a catastrofelor pentru cei de la Bobocu, care sunt de la noi, de la Romani, care suntem de la noi, de la Oameni …
    Si, sa nu uitam, Poetu’le, azi e 6 iulie, cand ne aducem (ca si in restul zilelor) aminte de Doru Davidovici, care si el era (este) de la noi.

  2. Poetu' zice:

    Din respect pentru memoria celor căzuţi, am decis că voi vorbi peste câteva zile despre cele două aniversări de astăzi – Doru Davidovici şi Dorel Luca.

  3. cristina zice:

    Doamne,pina cand?????? Dumnezeu sa ii ofihneasca in pace…STUDENT??????? amar peste amarul unui alt 5 iulie….dragii de ei….

Spune-mi ce părere ai!

