1000 de cuvinte (I)

AŞTEPTARE

 

dormitând tăcută

sub roua dimineţii

 – cupola

 

 

Acest articol a fost publicat în 1000 de cuvinte și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la 1000 de cuvinte (I)

  1. E rugina sau mi se pare mie ?

  2. Anonim zice:

    sa fie oare cabina ,,batrinei doamne//.?cine stie ce numar avea?

  3. Catalin zice:

    Superb ! Intr-adevar, o imagine cat 1000 de cuvinte …

  4. Poetu' zice:

    @ romania inedit: Of… trebuie să fii tu cârcotaşul de serviciu…! Fii mai.. poet! 🙂

  5. Trebuie sa ai curaj nu gluma sa te sui in asa ceva, mai ales cand vezi ca literalmente cade tabla de pe avion .
    Maxim respect pentru pilotii romani care piloteaza astfel de MIG-uri . 🙂

  6. Poetu' zice:

    În poză este cupola unui MiG-21 F-13, variantă ce-a ieşit de multă vreme din serviciu operativ. MiG-urile active au doar vopseaua sărită, nu şi urme de coroziune în fază avansată, stai liniştit!

  7. Saint-Ex zice:

    Începem, fără să ne dăm seama, să aşteptăm, iar noi, toţi, să fim învăluiţi de AŞTEPTARE. Dar nu realizăm lucrul acesta decât într-un târziu, dar asta cu mult mai târziu. Şi aşteptăm.
    – Ce anume?
    Nu contează, contează doar aşteptarea în sine şi, mai ales, faptul că trebuie să aşteptăm. Nu contează ce-i dincolo de această aşteptare, sau poate contează, dar într-un târziu îndepărtat, mult prea îndepărtat pentru a ne regăsi pe noi înşine.
    Aceste rânduri, ca de altfel, atâtea altele ce s-au adunat din gânduri şi(prin) cuvinte, sunt adevărate cu tot ceea ce poate fi adevărat în ele. Pentru că sunt trăite, unele(şi cele mai multe) direct, altele, conştientizate şi vizualizate prin experienţe care, poate, depăşesc capacitatea şi nivelul nostru de înţelegere. Şi mai ales, toate acestea, indiferent cum le-am numi, sunt trăite cu sufletul, inima şi mintea de om şi de pilot(militar) în palmele mele care au fost mereu întinse, deschise şi îndreptate spre ceilalţi ca-ntr-o supremă îmbrăţişare, din dragoste adevărată pentru viaţă, pentru tot ceea ce mă-nconjoară, dar nimeni, din păcate nu m-a crezut că le ofer totul, adică pe mine însumi.Şi-atunci, m-am reîntors (cu)(minte) către şi spre mine însumi, am devenit mai detaşat, retras, rezervat şi reţinut, iar palmele mele au îmbrăţişat singura mea mare iubire de până atunci, au strâns cu îndârjire, dar în acelaşi timp, atât de gingaş şi tandru, MANŞA şi MANETA DE GAZE ale fiinţei cele mai dragi mie – AVIONUL şi prin el, AVIAŢIA MILITARĂ, care, trist, dureros şi chinuitor , m-a trădat.

    Bretela geme tăcut sub apa grea a ploii ce spală cerul, Pământul, avioanele – sufletul oamenilor. Amiază târziu – oare se zboară?, mă-ntorc încet, prin fumul gri-albăstrui -alb al ţigării, în colţul Celulei, îl văd, inspectorul de zbor din Comandamentul Aviaţiei Militare, plecat cu ani în urmă din unitatea noastră. Pentru o clipă ploaia se înteţeşte, nori negrii, cenuşii au rupt cerul. Continui să fumez, privesc linia de avioane, aripa înaltă, jambele groase, AŞTEPTAREA încordată a metalului, Saint-Ex mă aşteaptă. Nu cred că ne dă drumul îi răspund celuilalt, nu mă întorc spre el, îl simt lângă mine, respiraţia lui înnăbuşe zgomotul ploii. Undeva, spre Nord, o geană de lumină-fata morgana- în crestele munţilor. AŞTEPTĂM. O ploaie de stele verzi se revarsă din înalturi, se arcuiesc, în evantai coboară, parcă filmate cu încetinitorul, spre centrul Pământului. Nu cred că ne………, dar fraza se rupe la mijloc, am vrut să spun că nu ne dă drumul, dar cineva mă strigă:”Hai … pilotule!”

  8. Poetu' zice:

    Nu, nu e cabina „Bătrânei Doamne”. Ea are numărul de bord 1120 si acum e la Muzeul Aviaţiei.

Spune-mi ce părere ai!

