Gândul săptămânii (V)

ÎNTRE CER ŞI PĂMÂNT

Zborul este în mine.

Zborul meu nu încetează cu tăierea contactelor şi ritualul descălecatului de la gurile de alimentare din partea de nord a aerodromului, zborul rămâne în mine, mult după ce paletele turbinei îşi vor fi potolit fluieratul lor ascuţit, vaiet prelung a stingere de zbor, a rupere de înalt, mult după ce motorul îşi va fi calmat temperaturile-i extreme la care arde, consumând amestec volatil de petrol de aviaţie şi atmosferă de Bărăgan şi arzându-şi resursa, viaţa stabilită de inginerii sovietici ce-i este scrisă în documentele ce l-au însoţit până aici, pe aerodromul de la cotul Dunării.

 Vibraţiile zborului meu rămân ascunse în mine: în minte, ca senzaţii, în suflet, ca simţiri, în trup, ca mişcare a atomilor ce mă compun, mişcare ce nu încetează şi nu va înceta atâta timp cât inima mea bate şi-mi trimite roşul vital al sângelui prin păienjenişul de artere şi vene, păstrându-mi corpul cald şi viu, în timp ce în creier explozii mici de impulsuri electrice aleargă cu viteza gândului, ţesând electrochimic marea conexiune ce poartă numele de conştiinţă, o altă coordonată a existenţei mele ca şi organism viu.

Eu trăiesc pentru a zbura.

Zborul este în mine, adânc, profund, în fibra intimă a fiinţei mele, şi-l duc cu mine oriunde aş merge, şi mă adap din el cu fiecare urcare în înalt, mă impregnez cu el iar şi iar, reîmprospătând mişcarea atomilor mei cu vibraţia inconfundabilă a avionului în zbor, a zborului însuşi.

 Uneori, după zborul din zilele calde, mă culc în iarba aerodromului, iarbă mirosind şi ea a kerosen ars, a zbor, şi rămân cu privirea aţintită la cer, privind norii cum alunecă mânaţi de vântul omniprezent aici, şi mă întreb care-i legătura mea cu cerul, când şi cum a luat ea fiinţă şi de ce s-a înrădăcinat atât de adânc în mine? Atât de adânc, încât nu ştiu unde se termină zborul şi încep eu, unde mă termin eu şi începe zborul…

Privesc albastrul profund al cerului, observ joaca alertă a păsărilor şi mă întreb ce a declanşat în mine nevoia de zbor? Ce elemente s-au combinat în proporţia corectă pentru a declanşa mecanismul chimico-energetic ce a născut în mine necesitatea gustării din ridicarea în înalt în tunet de forţaj? Ce cod adânc ascuns în genele mele s-a activat şi mi-a imprimat această direcţie în viaţă pe care nimeni din linia mea genetică n-ar fi putut-o ghici vreodată…? Ce mă face atât de unic printre ei şi mulţi alţii din jurul meu…? De unde găsesc puterea de-a continua pe calea pe care am ales-o sau care m-a ales, de unde atâta încrâncenare de-a merge mai departe în ciuda norilor negrii care-mi întunecă atât de multe zile…?

Visez de multe ori că zbor.

Nu sunt puţine nopţile ce-mi sunt colorate în explozia de culori a zborului. De multe ori întâmpin venirea zorilor zâmbind, imersat în moleşeala plăcută a ţesăturii viselor şi captiv al unei stranii senzaţii de bine, apropiată de cea pe care-o încerci atunci când te trezeşti cu un trup cald de femeie lângă tine, ce respiră şi pulsează ritmic şi calm în braţele tale…

Momentele de zbor, când privesc cu ochii minţii din cabina de supersonic ce mi-a devenit de ceva vreme o altă acasă, sunt singurele când visez în culori…

Obişnuiesc să glumesc spunând că mi-ar prinde teribil de bine dacă aş putea adăuga orelor mele de zbor şi pe cele pe care le execut în somn…! Camarazii mei râd amuzaţi, dar ştiu că nu sunt singurul care simte zborul de după zbor, ştiu sigur că şi ei strunesc căluţi de foc în regatul viselor, ştiu sigur că nici zborul lor nu încetează la guri, chiar dacă unii dintre ei nu vor s-o recunoască nici în ruptul capului…

Poate că de vină este inconştientul, cel care mai vrea zbor şi cere şi nu i se dă, astfel că-şi găseşte alinare atunci când abandonăm starea de veghe şi ne aruncăm în apele dulci ale somnului, acolo unde totul este posibil. Poate că el este marele trişor, cel care menţine flacăra aprinsă, amăgindu-ne cu imagini senzoriale de săgetări imateriale ale unui cer iluzoriu pictat pe bolta universului din mintea noastră.

Sunt într-un zbor perpetuu.

Ştiu şi sunt convins că pilotul de vânătoare este pilot 24 din 24, şapte zile pe săptămână, nu numai ca şi comportament şi mentalitate, nu numai ca şi ofiţer al Aviaţiei Militare Române, întotdeauna în alarmă, întotdeauna gata de-a sări în combinezonul de zbor şi de-a se avânta în noapte în tunet de forţaj atunci când situaţia i-o cere, dar ca şi zburător ce trăieşte pentru a se perfecţiona în arta pe care şi-a ales-o sau de care a fost ales, arta zborului la vânătoare pe supersonice cu aripi delta.

 Ştiu şi sunt convins că zborul meu rezidă în mine, iar atunci când urc la bordul camaradului meu de dural, nu fac decât să-l las să se reverse din mine, să-mi curgă prin membre şi să îmbrăţişeze metalul lustruit savant, animând dintr-un singur suflu maşina încremenită în somnul ei electric ce mă aştepta pe mine pentru a fi completă, la fel cum eu fără ea nu pot să-mi împlinesc menirea-mi, ZBORUL

Împreună, ne avântăm spre cerul ce se ghiceşte aproape, om şi maşină, maşină şi om, uniţi până la confuzie de motivul existenţei noastre şi, mult după ce jumătatea mea va fi revenit la somnul ei de organism artificial în animaţie suspendată, golem mecanic înfăşurat în mantia aşteptării eterne, eu rămân în zbor, cu zborul captiv în mine, mergând printre oameni, rupt între cer şi pământ

Acest articol a fost publicat în Gânduri și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Gândul săptămânii (V)

  1. Anonim zice:

    mda…. ce parere sa mai am? lacrimi in coltul ochilor isi spun singure parerea!!!!

  2. Axis zice:

    Ideea de zbor învăluie zborul.
    Un dincolo împins la extremitatatea firii.
    Visele nu mai sunt vise,
    ci lumea zborului înscris,înscris în mine…

Spune-mi ce părere ai!

